fredag 27 augusti 2010

FÖRRA ÅRET NÄSTAN vid den här tiden


I början på september lyste de en eld vid himmelens horisont HÄR

Kajsa fångad mitt i glädjeskuttet

DET är det, som oxå är så fint med bloggandet
Förutom att det är ett bra sätt att få berätta om det som sker
nära och runt omkring mig
Så är det bra att kunna gå tillbaka
Fånga upp känslor och skeenden i sitt liv
Göra några reflexioner och tänka till, över tid som gått

För ett år sedan föddes ju mitt andra barnbarn,i aug.

Nu en kraftfull krabat Full av nyfikenhet och upptäckar glädje
Jupiter fanns inte i mitt liv då

Genom alla fyra årstiderna,har jag nu bott här
Två sommrar och nu med början på min andra höst
Tänkte på vilken bild jag fastnat mest för Som är tagen här
Då blir det nog den här En vy jag ser och går förbi varje dag
Och som bjuder på olika färgsättningar,utsikt och möten

Minns mina skador En nästintill obrukbar hand
Som dom ändå lyckats bra med att gipsa För dom fick till som en krok
som jag kunde ta hjälp av
Fått hoppa på kryckor,då foten inte höll i fallet
Det gick de med ,när jag tänkte på annat vis Än de vanliga
Så insåg jag vilket vackert år det varit och vilken fin höst det var i fjol
Och det blir det nog i år oxå

2 kommentarer:

  1. Som ett litet moln for jag förbi under året, klickar ibland fram din bloggsida och märker att du har talang för att skriva, får önska dig en skön höst, lapp-Dennis

    SvaraRadera
  2. Hej Dennis och TACK för att du hojtade till i tystnadens skog :0)
    Önskar dig detsamma En skön höst och MÅNGA lyckosamma dagar Kram

    SvaraRadera