tisdag 24 augusti 2010

VID REGNBÅGENS SLUT LIGGER DET EN SKATT


Regnbågen betyder lycka
Så då har jag/ni/vi här i Grannäs
fått en dubbel dos av den
Det var länge sedan som jag såg HELA regnBÅGEN
Men nu ni ,har jag fått se den i två dagar
I går kväll
och nu på morgonen,om än lite svagare vid ena halvan
sträckte den sig från skogsrand till skogsrand
och över huset där jag bor

När jag var barn sprang man som en tok,när man såg ELLER
rättare sagt tycktes sig se ,var regnbågen gick ner
FÖR då skulle man hitta en skatt där

Numer tror jag att det är skatter av annat slag än de materiella
som regnbågen bär med sig
Magisk är den, i vart fall
och kommer med en facinationens och mystikens tändning
I boken om symboler skriven av J.C Cooper
Står det att regbågen är sinnebilden för iris
Gudarnas bevingade budbärare
Dess fyra färger representerar de fyra elementen

Så nog är det något visst med regnbågen
Dessutom när jag ser den
vet jag att då är åskan på väg bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar