tisdag 3 augusti 2010

DAGEN som var IGÅR


Igår åkte jag ner till staden
för att vara med mitt barnbarn,som varit sjuk
och därför inte kunde följa med sin mor på kusinträffen
som skulle gå av stapeln igår

att umgås med mitt barnbarn ger mig mycket
att få ta del av hennes tankar och utveckling
jag lär mig alltid något nytt
om omvärlden..oss människor..och om mig själv
när vi träffs
en barn bär sanningens klarhet med sig
och ett obesudlat öga
det dom ser är det som är..nu

senare på kvällen
när min tur rullade hemåt
tornade mörka moln upp sig vid horisonten
jaha tänkte jag TYPISKT
nu kommer jag att åka hem till åskan
mycke riktigt
när jag kom upp på vägen som går mot högre höjder
kunde jag nästan nudda åskmolnen
lite läskigt var det allt,för en åskrädd liten mes
sikten var inte den bästa
då molnen var läskigt mörka
så ni förstår att jag var glad
när jag klev ur bilen på hemmaplan
några blixtar gjorde sitt sista ärevarv
när jag gick till hästarna
då glodde jag dom stint i ögonen
kaxig över att vara hemma
regnet var kraftfullt och dofterna ljuvliga

Nu på morgonen, lyste åter solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar