onsdag 25 augusti 2010

EN GRÅTMILD MORGON ÄLGAR OCH EN SPRAKANDE VARM VEDSPIS


GOD morgon
Nu kan jag inte blunda längre ..innför det faktum ATT HÖSTEN ÄR HÄR
Den kommer lika överraskande VARJE år
Har inget emot hösten ..tvärtom
Den kan vara helt underbar,när den visa sig från sin allra bästa sida
Men som idag.. är den på ett väldigt gråtmilt humör
Och vadå?
Ingen kan ju vara på soligt humör varje dag heller
Så ej heller vädret.

Biggles och jag går INTE bara i skogen
Nää..vi tar då och då några turer efter vägen åxå
Dels för att han skall bli van bilarna som han INTE gillar
-särskilt inte lastbilar med släp
Nu är det ju precis inte någon särskild biltät väg
Men någon gång då och då dyker de upp någon
Oftast är det timmerbilarna som börjar köra i tidig morgon
och som verkar ha högsäsong
DOM har han inget till övers för
Men han lär och vänjer sig sig så sakteliga vid deras närvaro

Dels går vi till ett övergångsställe..där djuren brukar gå över
och stanna till på någon av åkrarna..på ömse sidor av vägen
För att äta..innan de drar vidare
Dit går vi för att se om någon/några har stannat till där just idag
Rådjuren har vi sett där.. likaså tranor och en orm
Och för att inte tala om alla små och stora grodor som trafikerar vägen
Och som städpatrullen kråkorna brukar ta om hand
Dom som inte klarar sig helskinnade..dit dom tänkt sig

I morse stod TVÅ ståtliga älgar där..som smälte in så bra i miljön
Att jag först inte såg dom Inte Biggles heller
Två kor var det
Så jag pillrade mig iväg hem..på snabba fötter efter kameran
Men inte var dom kvar när jag återvände

Nu sprakar elden i vedspisen

Degen till stekpannebrödet är klart
Nu väntar morgonens njutning på mig.. Kaffe och nybakat bröd
Ha det så gott ni med

2 kommentarer:

  1. Stekpannebröd... Nån dag när jag behöver lite uppmuntran då kommer jag och då får du gärna fråga om jag inte vill smaka på stekpannebröd ;)

    SvaraRadera