lördag 21 augusti 2010

EN MYSIG SURSTRÖMMINGSFEST I TREVLIGA BYBORS SÄLLSKAP I BYNS "GAMLA" SKOLA



Första året jag bodde här
Och var inbjuden till byns surströmmingsbegivenhet
Tyckte jag att det var JÄTTEMYCKE människor där
Men då såg jag,med den okänndes,lite osäkra, blyga ögon
Nyinflyttad som jag var
Lika många var här i år,men då upplevde jag att de var färre
Beroende på, insåg jag
att jag nu såg med mer trygga och igenkännande ögon på de flesta
Gott var det
Ett STORT TACK till Qvinnorna
OLGA,SIV,AINA som gjort iordning och färdigställt borden
Som stod dukade och klara
för oss övriga ,som bara hade att sätta oss till bords
och låta oss väl smaka av surströmmingen med tillbehör
Tack oxå till er övriga ,för en trevlig kväll i gott sällskap




Här väljer Christina sin vinst Från bakåväntlotteriet


Nu har jag något annat att se framemot,i byskolan
Nämligen årets ÄLGFEST
Som jag missade i fjol,då Biggles var sjuk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar