torsdag 26 augusti 2010

EN RUNDTURs-visning av en OTROLIGT VACKER och STORSLAGEN närNATUR


I morse satt en liten rackare, gömd inunder häck & hägg,på gården
och plirade på mig,när jag gick förbi,för att lägga ut lite hö
i hagen till kajsa och Jupiter
Biggles vet jag inte var han har sitt luktsinne numer
Han var så upptagen av annat att han inte heller nu
upptäckte vad som fanns alldeles nära honom
Inte förän långt efter mig och då fick han fart
Så och den lilla besökaren,som snabbt tog till benen
och försvann in mot skogen


Så bjöds jag på chansen,av min hyresvärd,att få följa med runt sjön

ALLTSÅ... SÅ OTROLIGT VACKRA PLATSER det finns runt omkring mig
Jag bara gapade och insöp allt
Tyvärr ,kom inte kameran med den här gången
Så jag kunde inte dokumentera och visa er på allt det vackra
Tillbaka skall jag, och DÅÅÅÅ kommer kameran att hänga med GARANTERAT
För hur skall man med ord kunna beskrive det vackra man ser
Egentligen borde ni få uppleva det själva,på plats
Men bilder kan ju ge ett litet hum om/säga en del

Så gjorde vi ett uppehåll hos min hyresvärds faster
Som bjöd på kaffe och GODA bullar

Nu har jag många lagrade "godbitar" i minnenas skafferi
TACK JAN för ditt vänliga infall och för "godbitarna"
Nu har jag mer kända platser att visa mina barn,syskon och vänner på
När de kommer och hälsar på
Fast de numer har förstått, VARFÖR jag trivs så bra här
Så kommer det att bli roligt att få visa dom ,det jag sett idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar