fredag 2 december 2011

DEN ENKLA STORSLAGENHETEN o AVSKED


Så har min syster åkt hem..
Så och extrahundarna
och min yngsta dotter o hennes kille
Som kom för att hämta hem Grannäsbesökarna

Även min jobbiga förkylning har NÄSTAN lämnat mig

EN morgon..I gryningstimman lockade jag med min syster UT
Till en stjärnklar himmel..och den lika vackra månskäran
För att hon skulle få SE..själv uppleva
Det jag berättat om

Hade förberettt och placerat ut en stol, ute..i den stora hagen
Kokat kaffe och tänt stallycktan
Hon TYCKTE att det var fantastiskt storslaget magiskt
att sitta under himmavalvets tända stjärnor och måne
och dricka morgonkaffet...till tystnadens viskningar
Att få känna.. att det vackra STORSLAGNA.. finns att upptäcka
i det som vi oftast inte tänker på..det självklara..enkla
Det som finns där.. ALLTID ...vår stjärnprydda himmel
Och gryningstimmans olika ljusfenomen..som ofta bara varar
I ett ögonblick.

Har mycket att ta igen..nu
ALLT som ligger och väntar på mig...för att bli gjort
Ute leker vinden..med allt löst den hittar åt
Luften är mild..mer vår..än vinterlik

Så här lyste morgonhimmelen igår morse

Önskar er alla en STORSLAGEN dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar