torsdag 29 december 2011

JULKLAPPSCIRKELN

Det SNÖAR HÄR...mjuk snö, som lägger sig som en matta
över den isiga marken..och gör framfarten mer säker


FRÅN DET ENA TILL DET ANDRA
Så HÄR gör vi, när vi fira jul ihop
Istället för att var och en... skall köpa en julklapp till ALLA
Köper vi.. var och en... EN julklapp till NÅGON
Som då får önska sig några saker den vill ha..eller behöver
Först bestämmer vi en summa
Sen drar vi lott OM vem som skall köpa till vem
På det här sättet minimerar vi julstressen OCH önödiga inköp
Det är riktigt roligt och skönt ..att ha det på det här viset
Barnbarnen går naturligtvis utanför den cirkeln

Den här tomten.. fick jag i mitt julpaket..
har länge velat ha en stor tomte..NU har jag en

Sonen hade med sig hit..till vår egen lillajulafton
Två luvor..som han lämnade kvar här
varav den ena hade blinkande lampor och var grön

DEN satte jag i toppen på min lilla gran..

Önskar er ALLA en sinnesmjuk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar