måndag 12 december 2011

KOMPISSKAP OCH TILLIT MELLAN MÄNNISKA & HÄST

Hade tur..för en stund sedan..att i den "finstilta" snöyran
få SE och UPPLEVA
Den ultimata tillitens kamratskap ..mellan människa och häst

Min granne Kjell .. har haft sin häst SEN hon var 4 månader
Så det förklara ju en liten del..av det som sker mellan dessa två
SÄRSKILT vanligt är det inte...
Att få uppleva ett sÅååå nära samarbete.
men främst.. en så trygg tillit,som dom har till varandra


"Gumman" som hon kallas kom rusande i full galopp efter vägen
och in på min gård

Efter kommer Kjell LUGN som en filbunke..för han VET var han har sin häst
Han säger bara lugn till henne "ATT nu går vi hem"
Och hon gör det

LYSSNAR på vad han säger och travar på i full fart hem
Det är fantastiskt att SE..
Något som varje hästmänniska..skulle vilja ha det och önskar sig
tillsammans med sin häst..men det är inte alla förunnat
Men väl att glädja oss över.. att få se och uppleva
Att det är möjligt

Imponerad och full av beundran..knäpper jag för fulla muggar
Så många bilder jag hinner
Skulle Kajsa smita...skulle hon lägga iväg HEM till GUMMAN
HUR mycket jag än ropade
Jupiter däremot..skulle nog ta sig en funderare först

SEN skulle han komma till mig..OM maten var slut

4 kommentarer:

  1. Tur att det inte kom någon timmerbbil!?
    ... men det är ju bra sikt.
    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. Det var glest med bilar överhuvudtaget idag..
    kanske det murrigga snövädret höll dom ifrån vägarna..annars är hon duktif på att hålla sig på en sida av vägen..en GOD afton önskar jag dig Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan inger jag vet inte om du minns det men det får man väl hoppas att du gör! det är jag sanna eriksson! som bor på hamnskär!jag hoppas att ni mår bra! jag mår bra själv! jag och min kompis tar hand om 13 hästar tillsammans! sen på måndag ska jag fara och tävla med 2 hästar! jag är lite nervös men det går nog bra! jag och min kompis har en blogg om våra sköthästar: www.yankhornline.blogg.se! hoppas du minns mig! sen så ska jag säga att jag verkligen saknar kajsa och er! för att det är snart 2 år sen ni for här ifrån! mvh/ sanna eriksson!

    SvaraRadera
  4. Hej Sanna Vad roligt att du tittade förbi..låter som du har det riktigt bra förstår att du är lite nervös inför tävlingen..MEN jag tror helt säkert att det kommer att gå bra för dig Du är ju så duktig ...skall kila in se och kolla eran blogg..GOD JUL önskar jag dig..hälsa din familj Kram

    SvaraRadera