onsdag 7 december 2011

STYRFART i SNÖ och KYLA


NU NI..verkar det som om snön kommit för att stanna
Kylan känner jag av..när jag är utan vantar
Det skall till många minusgrader ..innan jag tar på mig dom
Men nu är det nog dags
Oxå ..för att jag åkte på ett reäljt bakslag
efter den förkylning som jag dragits med ett tag
OCH då jag trodde att den var på tillbakagång
Dök den upp igen...dessutom.. med en rejält jobbig hosta i släptåg
Så det är styrfart som gällt och gäller för mig..ett tag till
Hoppas NI alla MÅR BRA
och att vädret är som NI önskar att det skall vara
Snart är det Lucia
Minns hur det var i fjol..minns HUR kallt det var då
Minus 32 grader..dom kan jag gärna vara utan i år

Önskar er en BRA dag

2 kommentarer:

  1. Snö är vackert men så kallt.. Förra året, ja det var en extrem vinter i landet, minns det så väl!
    Jag önskar att du kryar på dig snart och den elaka hostan försvinner..
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Raya ..TACK..jag mår MYCKET bättre
    När snön är så här generös..som den ÄR nu..då varken plogbil eller skyffel hänger med..då skulle man vilja ha en stoppknapp...oxå för att vägarna inte är att lita på..om man nu måste ut och köra OCH tiden är ju sån nu..ju närmare julen vi kommer..att många befinner sig på vägarna..Hoppas DU får en lugn och fin helg OCH att DU får vara frisk..KRAM

    SvaraRadera