tisdag 27 december 2011

VARMT VÄLKOMNADE


Blev vi alla..med den eld som tändes
JUST för den sakens skull
Min syster och hennes man MÅNAR som alltid OM sina NÄRA
Om oss alla,som besöker detta hus..som nu i JULETID
I år fick de en handräckning av sin nygifta dotter
Som kommit hem ..från Amerika, för att fira julen med oss
Sonen har funnits,oxå han med sina handräckningar
Då det är en del som måste ordnas, innför en gemenskapsjul

Borden... som nu står dukade

Maten p¨å plats.. som alla tagit med sig av...lite av varje
Många vegitariska rätter
Ååå vet ni vad..dom hade STOR åtgång
Tror att de flesta känner HUR mycke bättre man mår
Med lite nyttojulbalans på maten..

Ljus..värmeljus..var tända och brann med sin låga lite överallt
och HÄR och DÄR
Så kom han då..den efterlängtade

Fast vi skyller på på barnen och gömmer oss bakom deras glädje
blir vi lika mycke glädjespänningsfyllda barn igen...ALLIHOPA
När tomten dyker upp

Men barnen vågar visa det..ger sig hän innför glädjen
Vilket ger oss..en dubbel...glädjefylla

En kompis av fyrfota slag..är inte dumt det heller

Så tog då firandet slut hos min syster och svåger
Som jag TACKAR för..av hela mitt hjärtas värme
För en HELT underbar JUL i gemenskapens trevnad
En jul..som sen fortsatte ..några dagar till..HEMMA här i Grannäs
Tillsammans med barn och deras respektive PLUS barnbarn
Och så några extra hundar.. till Biggles stora förtjusning

Vi hade en alldeles egen..helt speciell liten tomte

Den dyrbaraste julklappen av alla
Fick jag av ett tomtepar.. boendes i grannhuset..en bit bort
Siv och Kjell heter dom..som tog hand om mina hästar och min hund
Så jag kunde ta bussen, hem till min syster och svåger..
och fira julen där med ALLA ..VARMT TACK...

Hoppas ni ALLA fått vara friska och haft en lika underbar JUL

Fast friska vindar blåser och polerar
tillsammans med det milda vädret..gångstigar och vägbanor
Och gör framkomligheten UTAN stöd av sparken..riskabel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar