måndag 1 oktober 2012

BESLUTSAMHETEN tillsammans med OBESLUTSAMHETEN

Dimman bäddar in den fuktiga morgonen

En riklig och god betessäsong.. går mot sitt slut

och Kajsa har klarat sig från fång
och från alla dess återverkningar
så och jag
Bor man dessutom några mil bort från veterinären
så blir det ett stort hål i börsen
då inte resekostnaden ingår i försäkringen
Men de bästa..
allra skönast och mest befriande är
att Kajsa har sluppit lida och jag med-lida

Städade i stallet igår
Idag blir det "porten"
Det är mycke som behöver tas om hand
Så allas fötter och hovar får plats i ingången

Så har jag provat kläder..för att sortera BORT
de jag inte använder
och det ger ett varierat ord och ljudutsläpp
Njaahögen växer

Tänk att det skall vara så svårt
Att vara resolut och konsekvent
Jamen tänk om utifall att...
jaa ni vet den där snusförnuftiga rösten

Dagen ser jag fram emot
Morgondagen vet jag åxå vad den tänkt ut åt mig

Nu är det strax dax för hundarna och mig
att ta vår skogsrunda

Ju mer van man blir vid mörkret..
dessto ljusare blir det

Hoppas NI alla får en behaglig och ljus dag

Så en hälsning till mitt äldsta barnbarn
Som åkt på samma eländes höga feber som sin bror KRAM

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia!
    När man samlat på sig lagom mycket av någonting så borde regeln en in en ut gälla, då får man aldrig för mycket, men om jag skall vara ärlig och det skall man ju, så lever inte jag efter den regeln heller.
    Jag önskar dig en härlig första oktobervecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Wolfie :0)
    Köper inte så mycke kläder själv..men då jag kan ha kläder med lite varierade storlekar..så får jag "ärva" kläder av mina barn,syster och syskonbarn..för det vet att jag är en baddare på att förbruka kläder ..men nu har jag fått lite mer klämm på kroppsbalansen och i och med det... har det blivit en obalans på ut och intaget om man så säger..Men det ger en massa nedrans ofrihet och bundenhet.. som man inte vill ha ..MER än nödvändighetens relation till'Så jag skall bli lite mer sträng..i utsorteringen
    Tillhör ju oxå den generationen..när det inte var så gott om vare sig det ena eller andra. överflödet fanns inte..men det finns ju andra som behöver,som inte har något ..dit kan mitt överflöd gå Önskar dig detsamma kram

    SvaraRadera