onsdag 31 oktober 2012

HÄSTAR närvarons LÄROMÄSTARE

Såg det i hennes ögon

på hennes kroppsspråk
att hon var besviken..
för att jag inte förstod ..och litade på henne mer
Sen kan man ju säga
ATT det är mina egna tolkningar
Och så är det ju

Hästar har ju ett klart direktspråk
Som inte passar in i vårt omkringtänk
Där rädslans snabba påslag är huvudaktören
och för att jag ibland.. inte kan skynda långsamt

Hästarna äger inte ens ordet besviken
Dom ÄR i DEN känslan
närvarande..i nuet
och förmedlar det till mig
Men.. jag var döv och blind..
Fast det var så tydligt..i efterhand
vad hon ville säga mig
Såg..kände jag det inte på en gång
var alldeles för självupptagen i mitt eget kortslutningstänk

Det var SEN när jag kom in
Som hennes ögon och kroppsspråk i händelsen ..nådde in till mig
Då fattade jag ..VARFÖR hon reagerade som hon gjorde
VAD hon ville ha sagt mig
Mina hästar LÄR mig den svåra konsten att LEVA..närvarande i NUET
Dom får mig att lita och förstå mig på mig själv
OCH det är inte det lättaste
Men jag gör mina framsteg och vilar i felstegen
Och tar sen nya tag..med lärdomarna i behåll
Har sagt det förut och säger det IGEN
Att trots att eller kanske DÄRFÖR ATT..alla motgångar
Har hästarna gett mig..det jag aldrig ägt förut
En större närvaro i nuet med långsammare fötter..tillit och en klarare tydlighet

Önskar er ALLA ..en vacker framstegsdag

2 kommentarer:

  1. Are u scared…
    Black night
    Full of fright
    Heat and fever on the air tonight
    Electricity halted
    Darkness spread in the vally of death
    Energize dead body comes from grave
    Try to scare people by making lots of niose
    Standing with satanic rule looking for Someone
    to fulfill the thirst of human blood
    Knock-Knock
    open the door
    Are u scared!
    HAPPY HALLOWEEN
    Nicki/The Witch Shalima


    http://i198.photobucket.com/albums/aa49/Nightlady070/Halloween/wss.jpg

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON Nicki..Tur du påminnde mig om att det är Hallowen ..Kram

    SvaraRadera