måndag 12 augusti 2013

FÅRFLYTT.. MED UTSIKT FRÅN LOPPISALTAN

ÅTER en loppissöndag ute på trivsamhetens altan
med en blandad väderkompott
bland loppisbesökare
OCH några färgstarka å personliga Grannäsbor
Sån "symbollikare" jag är..låg jag och klurade igår kväll och lekte med några tankar..hit och dit
och kom på det
Grannäsborna är som olika kryddblandningar..till det som sätter fräs på
och gör Grannäs till det den ÄR
En smakrik by med stuns ; )

Vad är det Göta -"rockbruden" kikar efter
Där hon står på altan bland loppisfynden

Joo det ÄR Kristina som kommer med några får som skall flyttas

Men än har inte hela flocken hörsammat hennes eller hinkens lockande toner
'
Än är det bara mindre än halva flocken,som fallit för frestelsens lockrop

Det fanns fler åskådare bland sly och buskar..

Sjön låg blid och stilla...nästan spegelblank

Så dök de upp... i FULL fart..den resterande flocken

Anledningen kommer här..
Det är den tvåbente fårföraren Jan..som satt fart på eftersläntarna

IGÅR kväll Grannäsbor VAR jag uppe till SENT :)
Fast jag klev upp i gryningstimman ÄNDÅ..
till en dimmig och lite småhurrven morgon
..ALLIHOPA..Var NI än ÄR..morgonen-dagen lockar på ER.

2 kommentarer:

  1. Jasså, det var därför du var så tyst -du fotade!!!

    SvaraRadera
  2. God morgon :0)-såg du inte det..fast förstås.. du hade ju fullt upp med dina SPECIELLA lockrop
    ..tänkte det var en Grannäs sätt att locka på..men efter ha hört mig för Så verkar det vara dina alldeles egna specialkomponerade lockropsläten/toner Vackert lät det i vart fall och mysigt att se på och fota fårförflyttningen..med baktankar

    SvaraRadera