fredag 30 augusti 2013

FÖR ÄNDRING


Tidens gång.. börjar göra sig påmind
Att det NU börjar börjar bli dax för årstidsbyte
och det går snabbt
För någon dag sedan VAR det högsommarvärme

Nu har den småruggiga morgonkylan börjat bli stationär..även om solen ÄN
kan få upp temperaturen..när den fått jobba på några timmar in på dagen
Blåsten,som ibland kommer på besök
sätter fart på de lösaktiga och gulnande löven
som virvlar omkring.. tagna av vindens lekfullhet
till yster dans

Numer när jag vaknar vid 4 är det mörkt ute

Får tända lampan och ljusen..även i tidig kväll

Även om naturen ..lite då och då tillhandahåller sitt ljussken

När man bor så här... med naturen och djuren inpå sig
Märker man av minsta förändring, som naturen går igenom
Jag diggar hösten..men är mer avig mot vinterns ankomst
Så jag har bestämt mig för att TÄNKA mer snällt om vintern
Den har ju sin tjusning den med ..om man kan ta den på rätt sätt
Därför har jag bestämt mig för
att möta den med en utforskande positiv nyfikenhet
Genom att anpassa min dagliga närvaro i den
Med sysselsättningar som håller kropp och sinne alerta
och låter kreativitetens lampa lysa i mörkret
Måste därför fixa mig en bättre belysning..till min arbetsplats
FÖR vädret och årstiderna komma och gå
Och det kommer an på oss själva HUR vi ser och med vilka tankar vi väljer att möta dom på
För det ÄR så dom blir..dagarna i mörkrets tid


Önskar er alla en GLÄDJEFYLLD helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar