tisdag 13 augusti 2013

NÅGOT ALLDELES SPECIELLT

Dom låg DÄR i en LÅDA.. på loppiset...FRESTELSERNA
I alla de olika färger och kompositioner

Finns det något vackrare..mer värdefullt att ÄGA

OM så bara EN av alla de vackra alster,som låg där och bara skrek på mig..KÖP

Med flitiga fingrar och ögon på skaft
Har dessa vackra dukar getts liv

Joo så är det..de ÄR något alldeles speciellt att äga
Som ett smycke på bordet..som man blir glad av

Tänker..med tankar på idag...att dom hann

Dessa broderade dukar SÄRSKILT dom som är broderade av gångna tiders kvinnor
är riktiga konstverk i en större .. mycket djupare betydelse
Även dom som dagens kvinnor gjort..fast de är få
som utövar detta hantverk idag

Köpte jag någon då

Joo en bakduk och en broderad påse

Min syster har skänk mig några broderade dukar
Så jag tyckte att det fick räcka...även om det var svårt att låta blii
Bara så NI VET.. så finns det flera kvar i lådan
på Söndag är det näst sista gången.. för det HÄR året...för GRANNÄS LOPPIS'

NU regnar det här ..rikligt

Önskar er ALLA en alldeles speciell dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar