måndag 5 augusti 2013

TRÄFFANDE LUFFUKTIGHET å NOSTALGIKLÄDSEL



I tidig morgontimma var dimman här
med.. kan man säga.. en tät och "träffande" luftfuktighet
Hästarna diggande det skarpt
Inte heller jag hade något emot det
Värre var det nog för dom som var tvungna att ge sig ut på vägen
Då sikten var minimerad

När jag sen tog skogspromenaden med hundarna
Hade dimman lämnat Grannäs

Bara spår..av som små skira bomullstussar var kvarlämnade
Som om älvorna lämnat kvar sin klädnad..efter dansen i tidig morgondimmans dagg
nakna ute på ängen
Naturen inbjuder frikostigt till magisk fantasi..fast man vet ju aldrig
hur det egentligen förhåller sig i naturen


Så kom jag ihåg KJOLEN
Den jag lovat att fota och lägga ut här ..
lite stor på fel ställe om man så säger
Ni vet hemsydda kjolar är ju sydda till en viss kropp
Men ha den kunde jag
Och att flitiga fingrar från gången tid ..sytt den
kändes fint och det var därför en stor ära att få bära kjolen
Dessutom var det finurligt isytt en liten ficka på insidan MED blixtlås
Mig diggar fickor..för då har jag större tillgång till fria händer

Önskar er alla en livssprudlande dag

2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Ja visst hade vi det bra där.. Nu är alla spridda åt olika håll och många verkar ha svårt för att hoppa emellan dom olika sajterna..
    För mig är det inga problem alls att hoppa emellan men kan förstå ändå att man håller sig där man har sin sida.. jag har stängt ner mina blogspot sidor ny är alldeles för dött där är mera fart här på wordpress..
    och ja du är en av mina finaste kontakter från windows live spacse hittade dig där en gång i tiden genom en annan tjej och jag fastnade omgående för namnet Livsvandrerskan det lät så spännande..
    Ha en fin vecka nu min vän kram Nicki

    SvaraRadera
  2. HEJ.Nicki. å TACK!
    Detsamma önskar jag DIG Kram

    SvaraRadera