tisdag 6 augusti 2013

HETTANS OFFER å FARTENS IGENKÄNNINGSTECKEN

För att få lite vind i håret och lite svalka till kroppen
Använder jag mig av cykeln
Och såå för att få upp flåset..som har blivit en aningens ansträngt
Under tiden foten inte velat samarbeta och ta mig på några längre turer

På mina cykelturer efter landsvägen

har jag dessa varma dagar.. stött på huggormar

5 har blivit överkörda totalt..då de ligger på vägen..sega i värmen

Någon längre stund får de inte ligga kvar..efteråt
För städpatrullen KRÅKORNA är snabbt på plats och plockar undan dom
2 levande slöfockar låg åxå på vägen häromdan..jag skvätte lite vatten på den ena
och då blev det fart på den
Det har inte varit några större ormar..utan en yngre variant
Så träffade jag åxå på en yngre hermelin/lekatt,som låg död efter vägkanten
Känner mig alltid sorgsen till mods ..då jag ser dom
Även fast jag inte är så förtjust i huggormar
Då jag VET vad dom kan göra för skada på mina djur
Så är dom ändå levande varelser som fått sätta livet till..i trafiken
DET är sorgligt ändå

Sen så har jag fått ytterligare en medlem till familjen
En present från närmstagrannarna.. ..rena rama julaftonskänslan
Det påminner lite om mig.. å mina gester (det var det Siv såg :) )
Närde sprittande orden ibland har FÖR bråttom ut.. INNAN jag hinner bromsa dom
FAST när jag tänker efter..så dyker den här gesten upp oftare
vid ett annat tillfälle..men det tänker jag INTE tala om vilket
Det är ju tur i alla fall.. att man har sina igenkänningstecken..
Pssst... TACK

Önskar er ALLA en samarbetsvillig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar