lördag 17 augusti 2013

ÖPPEN GEMENSKAP


Torsdag morgon kl tjugo över sju.. lämnade jag mina hästar å hundar i Kjells vård
och satte mig på bussen
för vidare färd till Umeå..där jag skulle stanna.. till dagen efter
Äldsta dottern mötte upp mig vid busstation
För vi två skulle FÖRST ut på cykeljakt..
Då vi ville hitta en cykel till yngsta dottern
som blivit frånstulen sin och behövde en för att smidigt och snabbt
kunna förflytta sig mellan olika platser
Vi ringde...tittade och tittade igen och ringde och tänkte
Så fick vi ett tips om att ÖPPEN GEMENSKAP åxå sålde begagnade cyklar
Så dit åkte vi... OCH vilken tur
FÖR där hade de fina,praktiska och billiga cyklar
Det blev en lätt cyklad och snygg cykel..som vi fick överraska dottern med
Hon blev glad.. så och vi som fick göra fyndet och glädja henne
Så ni som behöver cyklar... till ett bra pris
rekommenderar jag ÖPPEN GEMENSKAP

SEN..blev det en "öppen gemenskap" med barnbarnen
med äventyr,lek å djupt småprat
och lite senare ... samtal och middag med barn och svärson
Och en statsrunda med yngsta dottern dagen efter
INNAN jag drog hem till Grannäs igen

DÄR en tredje "öppen gemenskap" rådde
Dit tiden blev lite tajt... för tjugo i fem var bussen hemma
och kl 5 började surströmmingsätandet
Men jag hade tur FÖR Kjell hämtade upp mig och Britt
Så jag hann ..och fick i mig 4 surströmmingar
OCH så det BÄSTA....HEMBAKAT TUNNBRÖD till..med ett glatt surströmmingsätargäng

Så vill jag TACKA ...AINA ,OLGA och SIV
Som som såg till ..planerade och färdigställde denna surströmmingsfest
För oss andra... att bara slå oss ner och äta av delikatessen
Er omsorg och ert engagemang kan inte nog UPPSKATTAS och säga i ord
HUR VÄRDEFULLA ni ÄR.
Tack åxå NI andra... för trevlig gemenskap
och ni ...som plockade bort och diskade efter oss
Jag stack ju bara jag

Innan jag gick till sängs VAR det min och djurens tur
att ha vår öppna gemenskap..en skogs tur med hundarna och lite hästpyssel
fick avsluta min fredag

Trodde inte mina egna ögon NÄR jag vaknade i morse
och tittade på klockan..den var kvart i sex
Det var länge sedan jag sov SÅÅÅÅ länge

INGA färska bilder blev det..för kameran hängde inte med
Ibland vill man ju bara FOKUSERA och vara HELT delaktig i gemenskapen

Önskar er alla en HÄRLIGA lördag
HÄR öser ett ljummet regn ner

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra att ni fick tag på en bra cykel till tjejen. Så tråkigt att bli bestulen. Surströmmings skiva är väl ganska så Norrlänskt från början även om strömmingen spridit sig och sina dofter över hela landet nu mer. Men jag föredrar nog kräftorna i alla fall! :-))

    SvaraRadera
  2. God morgon vindvittra Så är det nog att surströmmingen härstammar härifrån norra Sverige Kräftfiske har jag fina minnen av från min uppväxt då vi besökte kusiner i Dalarna Det var spännande att vittja mjärdarna och sen kom uppköparna Där folk stod efter vägarna med sin fångst När vi sen åkte upp till norr å mormor å morfar Hade vi med oss en låda med kräftor som mottogs med blandade känslor av släkten NÄR var dags för intaget...må så gott

    SvaraRadera