torsdag 19 september 2013

BATTERIKÖP å GEMENSKAPENS GLÄDJEFRÖJDER


Igår gjorde jag ett besök ..in till Umeå

i sällskap med en grå himmel och regn

Har sagt det och säger det IGEN..jäklars vad det byggs i umeå
som svampar ur jorden växer de upp..olika hus/byggnader och nya vägar
Undras jag om dom inte i ivern "förköpt" sig..inför kulturåret 2014

Så var det DET HÄR med att införskaffa bl.a olika typer av batterier
Alla lika viktiga..fast på olika sätt
På Biltema hittade jag ett ENORMT utbud av batterier
i lite olika prisklasser.. så jag kände mig lite bortkommen
men fickgod hjälp av en trevlig expedit
som sakligt berättade för mig om fördelar och nackdelar
Så det blev ett fritidsbatteri..till hagen
några hundra mer än de batteri som jag först frestades att köpa
det som mina fingrar nuddade vid..av ekonomitänket
Men jag vet ju åxå ..att ibland kan billigare i längden bli dyrare'
Sen blev det lite annat smått och gott
Som jag hade god hjälp av mitt äldsta barnbarn..att hitta
Ett besök gjorde vi naturligtvis åxå på HÖÖKS ,som etablerat sig i Umeå
Där de yngsta barnbarnet bar hagtrådrullarna åt mig

Är man stor så är man..när man är 4 år

Innan hemfärd och kvällshandlingen på COOP, så hann jag med en gemenskapsmiddag
med döttrar,barnbarn och deras far..tyvärr kunde sonen inte ansluta sig


Som ni förstår så hade jag en intensiv... men helt underbar dag i stan
Hem kom jag sent..när mörkret var ogenomträngligt
GOTT sov jag i natt..och vaknade först kl 6
Men då hästarna fick vara ute till VÄLDIGT sent OCH det ösregnade i natt,i morse..nu
Hade dom nog inget emot dom heller... att få en sovmorgon

Önskar er ALLA en GOD dag oavsett väder

2 kommentarer:

  1. Å tändstickor kom du ihåg? :-)

    SvaraRadera
  2. Näää..dom föll bort i tidens hast
    Men jag hittade en ask..när jag letade efter något annat.som jag åxå fann ; )


    ..

    SvaraRadera