måndag 2 september 2013

RUSNINGSTRAFIK FLIT å FÄRG RIKEDOM

Nu märks det av
Att jakten i grannbyarna ÄR igång
För det kör förbi fler bilar än den vanliga dosen... ENSTAKA
Så man kan väl därför säga
ATT det är en riktig rusningstrafik här i Grannäs nu

De bärplockande Thailändarna låter sig inte nedslås av jakten
Nää flitiga som vanligt i sitt sök efter bär
dyker de upp efter vägen och hälsar glatt där jag går
i tidig morgontimma och sen för kväll
Nog kan jag känna en slags beundran..för INTE är det många
som skulle orka med det dom så oförtröttligt gör
På tal om flit
Det finns fler sådana
Ni minns getingboet som var byggt UTAN bygglov..ALLDELES utanför och framför dörren
in till Malbergsstugan
Som Gun och jag avhyste..

NU har dom byggt ett nytt.. på EXAKT samma ställe.."STRONGT" tycker jag

Och så framträder allt mer i skogen..de skiftande höstfärgerna

Och häggen på gården.. har nu fått rödfärgade löv

Och fiskarna gör ringar på vattnet i ån... "vakar" som vi säger

Och den lilla grodan väntade på oss vid brotrappan
INTE har den då växt särskilt mycket
Undras var den tar vägen..när vintern kommer
Det måste jag ta reda på ...finns mycket information att hitta på nätet

Hösten bjuder frikostigt på en explosion av färger
Den ÄR ( den ock så) en vacker årstid
Även fast regnet VRÄKTE ner igår..så var det MILT och friskt väldoftande
OCH jag var ute i det och trivdes
Som jag gjort idag.. på min höstpromenad
den 2 September... med solen,kameran och hundarna i sällskap

INTE att förglömma
de underbara höstfärgerna, som himmelen bär med sig
som får mig att utbrista "WOW"
Ni vet det där vackra som det inte finns några ord till

Önskar er alla en FÄRGSPRAKANDE dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar