torsdag 12 september 2013

TID..VAD ÄR DET` FÖR NÅGOT?


Blickar ut i det ljusa mörkret..på min väg till stallet


Ljuset från Grönåkershåller syns ovanför trädtopparna
låång väg..då en bil är på väg
Timmerbilarna som brukar vara igång..har än inte dykt upp
Men i samma stund jag skriver det HÖR jag den
Dom hörs när de kommer med sina tomma skramlande bilar med släp
för att ta sig in till den djupa mörka skogen efter virket

Inga skogsinnevånare hör jag..inte hundarna heller


Kajsa smälter in det svarta..hör var hon är

Jupiter..han håller sig kring mig

Och Biggles har så sakteliga ..gjort STORA framsteg
när det gäller hästarna
För fast hästarna är lösa ute på gården..vågar han sig till mig i stallet
Strongt...

Morgonen är småkylig..
Och jag tänker koka en kopp kaffe till
Men först måste jag hämta ved
För att sätta fyr i vedspisen..kaffet kokt på den
blir det allra godaste

OCH SNART är det åter dax.. för julvinterdoppet
VAD ÄR TID... egentligen

Önskar er alla en FANTASTISK morgon-dag

2 kommentarer: