torsdag 5 september 2013

LIVETS SVÅRIGHETERS KAMP ..ÄR SOM EN BERGSBESTIGNING .


Livets svårigheter VILKA dom än är.. ÄR som att bestiga berg
När man väl tagit sig till den första toppen..då ser man nästa
och väl där..nästa
Tur är det, för skulle man se alla topparna
som man måste nå/ta sig fram till... ÖVERVINNA
Skulle man ju aldrig orka..orka att ta sig ens till den första
Så är det med livets svårigheter
Skönt är det då ..att vi inte ALLTID inser vidden av all möda


Det finns människor som kämpar FÖR livet
mot sjukdomar,svår sorg, och andra svårigheter
Några med döden flåsandes i nacken

Människor som lever på nästan inget "bränsle" alls
men ändå orkar se framåt och tala
Tala om LIVET

Det finns många olika slags styrkor
Men den som behöver tillsättas när sorgen knackar på
och andra..olika svårigheter hopar sig
och för överlevnaden
Den styrkan är av ett annat slag..än råstyrka
Det är den själslig kraften som måste till, för att orka med att föra KAMPEN
Och så ett stort tillskott av tankeupprätthållare
OCH en tro..ett hopp ..på att vi kan klara av
att övervinna hindren som kommer i vår i väg


När jag vill säga något till dessa människor
Blir det stopp i ordflöde..jag får inte till det


Så då gör jag ett inlägg istället med musik tänkte jag
Hittade inte heller åt någon inspirerande låt som jag kände så där riktigt ordentligt för
Men då naturen ÄR en GIVARE av kraft..inspiration och ro
valde jag den här..som gav symboliskt.. tankar på pilar som skickas iväg
med KRAFT..orden Till alla ,som det berör

Till " i kroppen min" vars blogg jag följer
Till ALLA er andra kämpar...kända och än inte kända
Tänker på er.. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar