måndag 16 september 2013

YSTER DANS med FÄRG-STARKT ÖVERTYGANDE

NU... ÄR hösten här

Det blåser och löven yr omkring som i en yster virveldans
ackompanjerade av de småstilta regnet,som jag JUST NU HÖR
har övergått till ett mer ljudligt trummande
Men jag VET EN ..som inte diggar det blöta som faller ner

Det krävs nog lite övertalning för att få honom att följa med ut

Vinterhagen pockar på..att bli fixad
för hösten är inte att lita på
då ¨den snabbt kan skifta i humör
och bli både ombytlig ,kall och lynnig
Så man får ta tag i dagen..och inte skjuta upp det man tänkt göra
Det som kanske inte låter sig göras imorgon
Men jag väntar nog en dag till ändå..kanske två
Innan jag sätter igång..
Det känns så..väldigt starkt övertygande..
så jag lyder
det som min kropp vill..eller mer INTE vill göra
Åtminstone inte idag

Önskar er ALLA en piggt uppvaknade och en färgrik vecka

2 kommentarer:

  1. Svår balansakt du... att avstå från det man vill/borde göra och att ta tag i det och göra det

    SvaraRadera
  2. HEJ anonym Nog är det så..men ibland är det just den träningen man behöver att hålla sig lugn TILLS kroppen är redo. ;)

    SvaraRadera