fredag 22 april 2016

VAD SÄGER MAN ?! TACK!


När jag hade läst Christinas inlägg om "Snabbt besök"
Kom jag att tänka på..att fast det handlar om Linnea som lärt sig cykla
SÅ handlar/berättar det lika mycket om Christina..om den hon ÄR som person
Läs så förstår ni
Att hon är en vidsynt människa ..med ett stort seende och hjärta.
Som gav av sin tid och närvaro... fast hon var på väg bort
för att Linnea skulle få visa vad hon lärt sig
Det som hon var så lyckligt stolt över..att kunna cykla
DET ville hon visa Christina..
Nog för att jag har fått stifta bekantskap med Christinas omtanke

Hennes humor ,peppande och fiffiga finurlighet

SOM IGÅR
Då Christina ringde och frågade innan vi avslutade vårt samtal
om jag behövde något från affären
för hon skulle iväg och handla och hörde att jag inte var kurant
Kattmaten var nästan slut ..så det bad jag henne köpa
Och när hon kom med den..bar hon på ytterligare en påse ,som hon räckte över
Överst I den låg det en kartong med ägg..
under den låg det lite annat smått och gott

OCH en teckning..som fick igång glädjen och jag kände mig mycket kryare än innan

När jag sen ivrigt gick igenom påsen
slog några tankar ner i mig..att Christina känner mig
Hon VET vad jag tycker om ..märkte jag av det som låg i påsen
Bara DE
Men själva glädjen var inte främst det jag fick UTAN omtanken
OCH BILDEN..Den skall jag bevara ..som ett mycket uppskattat minne

TACK Christina för din uppiggande och peppande omtanke..den värmde
och drog igång immunförsvarets "anfallstrupper"
så jag mår bättre idag.. är på stadig tillfrisknadsframmarsch.

Härifrån skogen önskar jag er alla en generös och peppande dag



1 kommentar: