torsdag 14 april 2016

BULLER och BÅNG


Det dånar, dundrar och smäller i skogen
Det är buller och bång
NÄRA ..BREDVID mig där jag bor
Det är skogsmaskiner och grävare som fixar till en NY skogsväg
där stenar i olika storlek ligger och måste bort...

så och de träd som står mitt i vägen.. skall ner för att bli till timmer
Dom är starka dom där grävarna
Det är dom det låter mest om
NÄR klorna från grävaren försöker få grepp om stenarna
En del stenar är tjuriga och större än andra och gör därför större motstånd
Det kan jag höra på ljudet när klorna gräver sig ner och under stenarna
för att flyttas BORT ...från där vägen skall gå fram
Dit där skogsbolaget tänkt sig avverka

Det blir fint med en ny skogsväg att promenera på och utforska
OCH dom ÄR effektiva och snabba ..dom som jobbar för skogsvägens tillkomst

Och jag trodde jag såg FEL när jag tittade på mätaren och fick SE
Att den stod på 9 MINUSGRADER
Nog för att jag kände att det var kallt när jag gick ut i morse
Men att det var SÅ kallt..
Fast det bekymrade då inte den skogsboende morgonorkestern
För den var det full fart på ändå

Härifrån skogen önskar vi er alla en ljuvligheternas varma sinnesdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar