måndag 4 april 2016

PAUSKNAPP



Den grå dagen hann bara börja synas och kännas av
så förbyttes den till en värmande och solgul dag

Hmm jag som hade sett fram emot den där riktig heltäckande grå dagen
med latheten i sällskap och fötterna på bordet
OCH BARA äta ONYTTIGT...en sån där PAUSDAG helt enkelt
Då kroppen..tankar och känslor..får ligga i vänteläget
Glömde förresten berätta för er vad den grå färgen symboliskt står för
"Grått,när det är som bäst
är optimistisk o vet att det BÄSTA ännu inte inträffat" :)
"Det är en neutral kulör och står för kontroll och kompromiss
en PAUSFÄRG.
FÖR mycket grått är tråkigt och statiskt
men som bakgrund är den perfekt eftersom den framhäver alla andra färger"

Då det var dags för skogsturen HÖRDE jag den först
Sen såg jag den traktorn
med skopan fylld med ved
Så hundarna fick vänta..fastbundna vid trädet på sin tur
Medans jag i sällskap med hyresvärden slängde in veden i vedboden

Jaa då var det kört med min grå dag
För när hyresvärden kommer förbi "slänger vi alltid käft"
Och han har alltid något nytt att lära mig
Som det här:
"Varför gå i lera och sörja... när man kan gå på isen och ha de glatt"
(Hoppas alla ord kom rätt)
Sen så försvann i ett nafs.. det som ockuperat mina tankar
och som fått kroppen att VILJA välja en grå dag..SKITHÖGEN.. DEN försvann
och SOLEN dök upp ...både utom som inom mig
Jag behövde nog en slänga käft dag för att INTE "sega" ihop i knoppen
som drar med kroppen i sitt för-fall
Tack säger jag till min hyresvärd..
för tillskottet av färgnyanser i den grå dagen

Härifrån skogen önskar jag er alla en dag med regnbågens alla härliga färger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar