tisdag 5 april 2016

Plock i pinn och besökare


Det doftade ljuvligt gott...det doftade annalkande regn
när jag var ute med 2 av hundarna igår eftermiddag


Då Moltas tydligen blev less på pinnarna med de svarta sopsäckarna på
Så han tog resolut tag i saken och rev ner en pinne ..som han drog iväg med
Ja jag säger då det..dom har en förmåga att få mig att skratta ...DJUREN
Är det inte åt det ena så är det åt de andra

Sen flög en tofsvipa förbi mig..välkommen sa jag


Och så här såg det ut när det var matdax ..DÅ står dom på led

Med Moltas först i kön.. så nära han bara kan komma
med blicken stadigt fokuserad på matskålarna ..

Sigge tar det lilla lugna..han vet ju att alla får mat

och minstingen..tillika den äldste
talar med jämna mellanrum om .. med sin ihärdiga "röst att åxå han är hungrig
och inte vill glömmas bort

OCH Quvintuss han tuktar dem alla efter förtjänst

Och snön den försvinner allt mer
Och igår kväll när mörkret tagit ljusets plats
Då jag gick ut för att locka på Ouvintuss SÅG jag det..
tror det var ett rådjur ,men säker är jag inte
Det var en mörk större fyrfoting som halvsprang in mot skogen..
Så om en stund skall jag ut,för att se om jag kan se några spår efter den
Det är som ett övergångsställe nära där jag bor..där de vilda passera


Men tyvärr pallar inte min kamera med att fÅ till några synliga bilder i mörkret
MEN SNART SÅ..är det ljust dygnet runt
Egentligen borde man inte behöva sova under sommaren..
För tänk vad mycket man missar ..av allt det som händer NÄRA här i skogen
när vi ligger och sover

Härifrån skogen önskar jag er alla en härlig Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar