måndag 8 augusti 2011

JÖSSEVIKAs TYSTA MEN SÅ TALANDE BERÄTTELSE


Första platsen att se..var Jössevika...Edsäterfjädern
Där TIDEN ,oxå stod stilla..men ändå ...sprungit så fort
Där det mörka vattnet,så mystiskt..magiskt vackert, blänkte mot mig
I den stilla kvällen
MEN oxå en slags .. kanske inte riktigt rädsla
Mer kanske en djup liggande respekt ..över vad det döljer i sitt djup
Vad det kan kan åstadkomma,när stormarna sätter in
Ibland är det knepigt med ord..när man skall beskriva "känslor"
Det man upplever och ser...när det är OMvälvande
Då finns inte bredden på orden...
Inga ord alls ,som är behjälpliga och kan täcka upp känslorna
Ty det man ser i tidlöshetens möte..
Finns det inga heltäckande ord till


Ser ni .. HUR naturen berättar,vad som en gång försegick här
Stenar,klippbock,träd,blommor..jaa allt...

..ALLA har något att berätta

Jag har bett utsikt-konvaljbacken
Att ge lite information om platsen...
Då jag själv känner mig lite osäker på mitt minne..
Innför det jag hörde berättas..då jag var så uppfylld av alla intryck
MEN.. det har med timmer och sågning att göra
SÅ NU har UTSIKT KONVALJBACKEN gjort ett inlägg i sin blogg
Som heter.. EN EPOK I GRAVEN
Där han berättar ,om denna vackra och intresanta plats
TACK
konvaljbacken för hjälpen med fakta om JÖSSEVIKA
Önskar er ALLA en minnesRIK dag..

7 kommentarer:

  1. Kikar in här för att önska er en fin och trvlig fortsättning på veckan
    ännu finns lite av sommaren kvar
    kram från Kristina

    SvaraRadera
  2. Jag lovar skriva ett helt inlägg om SÅGEN som fram till 1998 fanns i full gång alldeles nära Jössevika. Då ska jag ha med bilder också. Det blir så många ord annars ...... här.
    Du har verkligen fångat stämningen vid havsfjärden. Fina bilder!!

    Kraaam

    //Ingemar

    SvaraRadera
  3. Detsamma till dig vindvittra...hoppas allt är bra med dig Kram
    Tack!Ingemar Det blir fint att få läsa om..hoppas det blir SNART :0) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Inger..
    Vad fint du skriver..
    Och vilka härliga bilder..Speciellt den med vattnet..
    Den ser hemlighetsfull och ruvande ut..
    Ha nu en härlig vecka...
    Kram Nicki

    SvaraRadera
  5. Ja, det blev ju snart! Din önskan - min lag!
    Vilken bra länk du gjort! Hoppas att alla hittar den.

    MorronKraam

    //Ingemar

    SvaraRadera
  6. Länk hmmmgrrr Jag får INTE till någon sån där snittsig länk,som du gjort till mitt inlägg Att med ett ord, som JÖSSEVIKA,att trycka på så kommer man till dig..nu GER jag upp...nån timma.. i alla fall Innan jag går i närkamp med länkförsöket igen Men det där med min önskan osv..det gillar jag skarpt :0) Kram

    SvaraRadera
  7. Lämnar bara av en tisdagskram här till dig...
    Ha det gott Nicki

    SvaraRadera