måndag 22 augusti 2011

FÖREGÅENDE VECKAS GRANNÄSMENY

Först kom ju syrran
Och vi tog promenader MED Biggles och Jupiter i skogen

OCH
Stötte på björnspår efter skogsvägen

Hade sett dom tidigt,men sa inget till syrran
Eftersom jag såg att de inte var helt nygångna
Inte förän hon frågade vad det var för spår..dåå
ville hon vända

SEN..bjöd GRANNÄS byaförening på surströmmingsfest i byagården



Jaa ALLA åt ju inte av strömmingen förstås,någon fegade ur..inga namn
DEMENTI..Härmed vill jag tilllkännage ATT den utpekade "fegaren"
FAKTISKT...ÅT EN SURSTÖMMING DET hade jag missat..
STRONGT..då mot-viljan varit så stark.





OFTA..väldigt ofta, fylls jag av en beundran inför byssborna i denna by
TÄNK ER...9 hushåll(10 med mig)
Som samarbetar och ordnar till 4 stora arrangemang varje år i byn
Surströmming,älg,semmel-fester och så den stora Grannäsdagen
Plus lite andra arrangemang
Som bl.a en löpartävling..vid "slåttesmyra"
Runt en tallhed och en liten sjö mitt inne i skogen HELT underbart

Så var det loppiset där vi slog oss ner och samtalade i myston



Med övriga loppisbesökare..och köpte hemkokt saft
Som Siv och Sonja hade kokat UTAN konserveringsmedel
Bara rena saften
Så ni ser...att HÄR i Grannäs händer det ALLTID något
Och lite av varje, både av stort,som smått
En spännande vecka ligger åter framför mig
Önskar er alla en HÄRLIG & ÖVERRASKANDE vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar