onsdag 24 augusti 2011

PÅ LINGORÖDA TUVOR


Nog lyste det rött i skogen ..kring stubbar och sten
Nog fylldes de STORA näverkontarna snabbt upp, av skogens röda "guld"



Här fylls konten på 30 liter ..full
Det var några fina timmar i skogen..
Men vad frustrerande det är,att upptäcka att man glömt glasögen hemma
Och inte kan skicka något meddelande,som man vill
När man sitter där,tillbakalutad mot en stubbe..nöjd i solen
Och vill berätta hur man har det
OCH inte kan läsa det meddelande man fått
Ej heller skicka svar tillbaka
Ja jag säger då det...så har jag då förfallit...hemfallit
Och låtit mobilen uppta plats..i mina tankar hmmm
Faaast, å andra sidan..är det nog glasögonbortfallet
och inte mobilen,som ställer till frustrationen

Önskar ER ALLA en ljuvlig & frustrationsfri dag

2 kommentarer:

  1. Förstår att det kan vara frusterande att inte kunna skicka ett meddelande när man har det så GÔTT........ men hur tror du det är att inte få ett meddelande och LÄSA hur gôtt du har det!?
    Gott med lingon i alla former!

    kraam

    SvaraRadera
  2. Mmm Särskilt nu..när jag omvandlat mitt negativa tänk om rensningen.. till ett mer positivt..gillar jag MYCKE lingon allt mer..det känns fint att bli förstådd..ler

    SvaraRadera