söndag 7 augusti 2011

Ett PITORESKT MÖTE MED FORNTID OCH NUTID


Ett litet fik vid Bönhamn...att slå sig ner en stund
I väntan på färjan eller i samtal
Det är en skön, men märklig känsla
Att sitta där, och känna in ,både forntid och nutid
Höra sorlet från förr och NU..
Olika dialekter som blandas
Jag njuter där jag sitter, trots min intensiva yrselhuvudvärk
Orsakad av vätskebrist...förstod jag sen


Färjan anländer..den stannar inte länge
Bara för att lämna av och plocka upp nya människor

Tänk ...här hängde fiskenät på tork i rader
Kan riktigt känna doften..höra hur fiskarna diskuterade
Väder och fiskeläge...dagens fångst..kanske världsläget
Se och höra, när anhöriga rusade ner för att ta emot sina fiskare
Säkert glada över, att de var tillbaka ..välbehållna från havsturen

Jag njöt till fullo ,av att sitta där..andas in och lyssna
På vad havet..omgivningen..hade att berätta
Tack DU,som OXÅ ,visade mig på denna mysiga och talande plats

Önskar er ALLA en härlig MÖTESDAG..Kram

2 kommentarer:

  1. Du är en fantastisk iaktagare!! ,..... och inkännare!!

    Kraam

    SvaraRadera
  2. TACK...för dina ord..Kram

    SvaraRadera