tisdag 9 augusti 2011

GENOM en DJUP DAL & PRUNKANDE GRÖNSKA & en SJÖRUNDA


Dom sista turerna
Gick genom en djup dalgång

Och runt sjön

Med blommor..så fint utplacerade

Där betande kor och en uppförsbacke, tog andan ur mig


I det stora vida GRÖNA havet,som vi passerade..
fanns en liten ö..en oas

Fylld med ormbunkar
Som av naturens egen skickliga trädgårdsmästare,placerats där

Så var jag NATURLIGTVIS
Oerhört nyfiken på det där batteridrivna cykelhjulet
HUR det skulle låta och se ut
Så jag bad att få ett smakprov

Tyvärr blev det bara dessa två ,någorlunda synliga bilderna
På underverket

Då jag troligast i min iver kommit åt "ratten" till inställningarna..
så allt för mycke ljus kom in och gjorde bilderna osynliga

Alldeles tyst, gled han fram på sin cykel.. COOOLT måste jag säga
TACK Konvaljbacken..för att du ställt upp..
och
visat mig alla dessa vackra platser
Som gett mig alla dessa vackra minnesguldkorn
att bära med mig, i mitt handbagage Kram

Önskar er alla en AVSLAPPNANDE & GOD NATT

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket! Du må tro att jag heft fullt schå med att placera ut inte bara blommor utan alla dessa träd innan du kom!
    Det finns MYCKET mer att visa!
    Välkommen åter!

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..det ante mig, att det var DU :0)
    Det är det som är så facinerande med naturen,att den bjuder, HELA tiden, på nya syn/doftintryck..även fast man går samma väg,finns det alltid något nytt att se/hitta..
    Kommer GÄRNA ner fler gånger..Undras HUR allt ser ut,när naturen klär sig i höst eller vinterskrud..Hoppas dagen tar VÄL hand om dig & Molly Kram

    SvaraRadera