onsdag 10 augusti 2011

MORGONBERUSNING



Jag har fått mig en morgonfylla...en riktig livsberusning
Tyvärr är den svårbotad...då jag inte kan motstå den
Den gör mig "naken"...öppen
För trots berusningen, är både tanke & känslor KRISTALLKLARA

Jag borde väl inte bli så berusad
Särskilt inte NU när kajsa åkt på fång
Och lider OCH måste stå inne
Och det är nästan det värsta,som kan hända en häst..
med sitt frihets & rörelsebehov
Lite likt ,som för mig :0)

Veterinären var jättetrevlig..
...det bidrog
Hon gav mig många goda råd och aha-upplevelser
Och hon sa att det var många fånghästar i år
Som hon fått tagit om hand...man kan ju undra varför

Men nu i morse,när jag var ut till hästarna

Så ser det ut som att Kajsa svarat bra på medicinen
..det bidrog

Sen cyklade jag iväg till tommy nere i byn
Och hämtade torrhö från hans hässja
Torrhö är bäst för hästar med fång
Klarade av ,att cyklandes,balansera tre fulla ikeapåsar med hö
..det bidrog

Skogspromenaden med Biggles..

i den något småkyliga morgonluften
...bidrog

All hjälp jag fått och får från/av mina byssvänner
Den fina hästkroken Siv kom med,till tröstepresent igår
...bidrog

Allt det som händer mig HÄR och NU
...bidrar


Så jag tänker fortsätta FYLLA mig..
med LIVSBERUSNINGENS DROG

Önskar Er ALLA en lika livsberusande dag Kram

2 kommentarer:

  1. Tur att det finns torrhör fortfarande i dessa "flygplansäggens" tidevarv........ hö som är bra för fång.
    Håller med om att dagen är berusande .. .. och den bara ökar..... vanebildande. : :-)

    SvaraRadera
  2. Mmm Ibland behövs torrhö..som NU.
    Jaa nog är den berusningen vanebildande :0)

    SvaraRadera