lördag 6 augusti 2011

FACINATIONsBEUNDRAN


Träd..särskilt de som växer,där nästan ingen jord och näring finns
Känner jag en en stor facinationsbeundran innför
Att dom klarar av, att överleva..vilken livsgnista dom bär på
Särskilt HÄR vid havets kant
Där stormar...hårda vindar,ändå, får det redan kroknande trädet
Att hålla sig kvar ,där knappt något fäste finns
att klammra fast sina rötter i
Alltid när jag ser mig omkring i naturen
Vandrar mina tankar över till oss människor och jag ser liknelsernas symbolik



Överallt,kan man hitta naturens egna fighter
Som mot alla odds...hittar det dom behöver,för att överleva
Som här..där detta vackra blomsterarrangemang,hittas,i en bergsskreva
Kan man annat än förundras och glädjas,över det man SER


Klippor...sten..Men har ändå så mycket att säga oss..berätta om
Livet blir än mer storslaget..när det visar mig på, all sin rikedom

En som verkligen kan NJUTA av varat i stundens lycka
Är Molly ,som här hoppat i det kalla havsvattnet
Bara det får mig att le

Önskar er ALLA ,många stunders lycka

4 kommentarer:

  1. HÅLLER helt med dig: Visst blir livet än mer storslaget, när det visar vad det har att bjuda!!??
    .... men kaffe på säng är inte dumt heller eller bastubad!?

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. :0) Morrn DET har du rätt i Det finns stunder av lycka,att finna, lite här och där..lite överallt Det gäller bara att ha korpgluggarna öppna och stanna av en liten stund..för det vackra finns framför oss...precis framför våra näsor..så nära..Önskar dig en VIDÖPPEN dag Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. anonym TACK..naturens "modeller" är det säkraste korten att ta ,som lyckas Kram

    SvaraRadera