onsdag 17 augusti 2011

HIGH CHAPARALL I GRANNÄS



Idag blev det en rejäl svettrunda för mig och Kjell
Ty min häst ..som nu stått inne i 10 dagar
Då hon skall vila och läka
Blev längtan ut till kompisar och friheten ALLT FÖR STARK
Så hon tog sig ut och la iväg..för att söka rätt på sina vänner
Till stora hagen hade hon tänkt sig
Men dit ner var grinden stängd
Så i vild galopp...fortsatte färden
Till "Kjells häst "gumman " ..och gröngräset smet hon

Att prata förstånd med sin annars så samarbetsvilliga häst
I denna stund...var inte att tänka på

Utan här gällde det strategi och lurendrejeri
För att få henne dit jag ville..
Kjell hade kraftfoder som han lockade sin häst med
Som åxå smitit ut.. av längtan till SIN vän
jag fick kraftfoder i en burk, att locka Kajsa med
Och det funkade...In till "gummans stall följde hon mig..
Där jag fick på henne grimman
Yster..ystrare än ystrast gjorde hon sina försök till frigörelse
När vi skulle leda henne hem
Men jag hade förstått hennes längtan
Och tog därför på henne två grimskaft att leda med
När hon väl kom på vägen och insåg att friheten var slut
Gick hon lika fint som ett lydigt lamm..
ända HEM, och in i boxen
Nu får jag bara hoppas att friheten inte förvärrat..hennes fång

TACK Kjell & Siv för er support & hjälp

Här lämnar Kjell gården..efter sin insats med Kajsa

2 kommentarer:

  1. ... man kan ju förstå Kajsa... hon fick väl inte se veterinärens ordination heller?... annars hade hon nog inte gjort så. Hon är ju så klok!.... egentligen.
    Tack för fin bild av bäck och sjö... och morgonsol!! .... från björnvägen?

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Rackarns oxå..den visade jag henne aldrig :0)Bilden var ditsatt,med tanke på dig,då vi pratat om den Kram

    SvaraRadera