tisdag 24 november 2015

Ett morrande vilddjur och vridningar



Det knarrar under fötterna där jag går
i den KALLA tidiga och stjärnbelysta morgonen
Då snön ..det lilla vi fått än ligger kvar

Och det vrålar nerifrån sjön..som morrande vilddjur
då isen med en allt större kraft i kylan täcker över vattnet

Och räven..den tittade förbi ..till Biggles förtret
Så lite extra motion fick han även i morse
Då vi denna höst har haft tätare med besökare närmare oss
har Biggles med viss stolthet.. som husets beskyddare ..jagat iväg dom
och sett till att dom håller sig en bit bort från hagar och hus

Härifrån skogen önskar vi er alla en Tisdag fylld med harmoni

pssst
och inga nya bilder har jag lagt ut
Men det är nyttigt på ett sätt
för det tillkommer nya tankar
SOM annars inte skulle blivit tänkta.. om det inte strulade med datorn
för vrider man på saken ett extra varv...får man syn på annat
som tidigare var dolt ...för blotta ögat.
då en sida av mig själv har blivit uppdagad och fasthållen
i ljuset av det jag just nu inte har tillgång till
så har jag fått tillgång till annat istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar