söndag 29 november 2015

MORGONMIX och första ADVENT

Vädret är lynnigt och oförutsägbart
precis som livet i stort.. som i smått
med allt som händer runt om i vår värld
som inom oss människor

Nu närmar sig julen och jag tar det lugn
Och idag är det FÖRSTA ADVENT

Så jag skall ut och hugga mig en utegran
som skall få lysa upp... med sina ljus.. mina mörkerpromenader
När stjärnorna och månen inte gör det
Ett är då säkert och det är
Att det som tillför glädje i dagen
oftast finns att hitta i det till synes lilla enkla




Igår.. låg en isbeläggning på marken som tvingade folk och fä att gå med försiktighetens steg
i morse halv fem hade blötsnön som kom igår.. frusit till
och blivit till ett knottrigt underlag ..
som fötter och hovar med säkrade steg tog sig fram på med lättnadens fotförflyttningar
(Så nog längtar vi lite till mans efter snö.. den som troget stannar KVAR)


Och så vill jag bara nämna det som Kjell och Siv kommit på
Deras initiativ tillförde dagen det där lilla extra guldkornet
som gav lyster till dagen
Ett bra initiativ som jag hoppas att fler ansluter sig till
Nästa gång det bär av
"Pensionärer i alla byar förena eder med oss
mellan kl 12 _14 fredag 27 tar vi ledigt och träffas vid Malbergsstugan
grillar medhavt korv å fikar vid öppen eld." slut citat

Härifrån skogen önskar jag er alla MÅNGA stressfria dagar
med rikt innehåll av glädjens förväntanslängtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar