torsdag 19 november 2015

HOPPFULLA och STÄRKANDE ENERGIER



Den där specifika känslan..hänger sig kvar än
Den är ihållande, ihärdig och uthållig
Varje morgon vaknar jag upp till den

Varifrån den kommer...kommer sig av ..vet jag inte
Men det ligger en förväntan i luften
Som om något väldigt positivt väntar på att få göra entré

Det är en kraftfull energi som pulserar inom mig
Och jag har INGEN aning om vad den står för
Men trevlig är känslan att gå omkring och bära på
Då den ger mig styrka och hopp
Och det är nog för mig

Fast lite nyfiken är jag allt...vad det är som livet har i beredskap

Kanske är det julens närhet...allt pyssel och planerande
Att slå in julklapparna... med och i tankar på mottagarna
Kanske är det allt det där och att få träffa ALLA i en gemenskapens jul
Som känns allt mer glädjande och viktig ..i den värld vi nu lever i

För som världen ser ut idag...behöver vi många värmande ljuspunkter att se fram emot
för att orka med allt de mörker som omsluter världen
som det som härjar utanför vår dörr
Då behöver vi ladda upp... med jämna mellanrum
vårt energibatteri
För NU går det åt mycken "ström" för att hålla modet och hoppet uppe och vid liv

Så jag skickar vidare tankens kraftfulla energier
Med massor ..av hoppfulla,ljusa och värmande känslor till er alla
Var rädda om er och varandra
Och må ni alla hitta åt er inre styrka..för den behövs..särskilt nu Kram


2 kommentarer:

  1. Tack Inger för ett fint inlägg och den speciella känlan du skickade.. Du är så härligt positiv så det smittar av sig.. och ja det behövs verkligen i den värld vi lever i nu.. Önskar dig en fin och underbar helg ifall jag inte hinner in igen före helgen.. Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Tack Night Lady för ditt besök "hemma" hos mig och för dina värmande ord..I det här fallet glädjs över att vara smittsam :) Detsamma önskar jag dig Kram

    SvaraRadera