torsdag 12 november 2015

MYRSTEG



Nu råder det underkylt regn på våra vägbanor
En tunt is-lager har lagt sig över asfalt och grus
Endast hagen med sitt uppstudsiga gräs..
håller hovar och fötter i en stadig position

Bilarna kör sakta..då inbromsningar får dom att glida
likt ett roderlöst skepp
TUR har jag som INTE behöver befinna mig efter vägen
Värre för dom som måste det

Solen är här..men den hinner inte på den korta tid den har på sig
Att göra vägbanan fri från isen och blottlägga asfalten

I förrgår.. var turligt nog Christina och jag och hämtade spån
när vägbanan än låg "naken"
En aning fick vi..när kl började närma sig tre
då vi var på väg hem..vad som komma skulle

Och jag har haft en dag med myrstegsfart..
då bara en liten procent av mig har varit brukbar
Så det jag tänkt göra blev inte mycket av
Men vadå..det som är gjort är gjort
och det ogjorda finns ju kvar även till nästa år
För snart är våren liks här igen

Då de motsträviga underlaget som nu tjurar
får ge vika för stolparnas nerfart i marken
Så varför bekymra sig

Härifrån skogen önskar jag er alla en fin Torsdag med säkra förflyttningssteg




2 kommentarer:

  1. Även på den här sidan byn blev det myrsteg men då mest pga halkan.
    Var det vår stora spånhämtning som fick dig på fall? Känns i alla fall skönt att vi gjort bort det för ett tag. Tack för hjälpen och trevligt sällskap!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa det är jätteskönt att det blev gjort..du vet hur min kropp kan trilskas ..men jag vet ju att den brukar bli lite vänligare inställd sen..bara den fått som den vill..och jag låter den få vila..det hjälper..den vetskapen är inte så dum att bära på..ty den håller framförhållningens hopphumör uppe..Det är "nice" det Tack själv..för trevlighetens småprat om stora och små ting och för alla skratt Då känns allt lätt.. även det som är tungt :)..Ha de gott

    SvaraRadera