måndag 16 november 2015

ur Hundarnas PERSPEKTIV med mina ögon

Mina djur..har alla sin unika personlighet...
precis som vi människor
Det är ett stort nöje och dessutom väldigt lärorikt att iaktta dom

Som JUST nu

Då Biggles INTE förstår VARFÖR Quvintuss tillåts äta ur Sigges matskål.. men inte han


Hans förvånande och frågande blick..är utom alla tvivel
VARFÖR FÅR HAN..men INTE jag

För så fort han närmar sig.. den ÄN inte tomma matskålen
så morrar Sigge
Han testar olika sätt att närma sig på..
smygandet går inte så bra

Han tittar vädjande på mig om hjälp

Då masar sig den ägande upp och med långsamhetens retsamhet
äter han upp det sista av maten -vis om sin åtråvärda matskål och makt
Till Biggles stora frustration..då han inte vågar närma sig när Sigge morrar


Biggles är en snabbätare..om utifall han kan snikna åt sig
lite mer av någon annan hunds mat..då det ibland har varit fler hundar här
Har det alltid varit någon som ibland glömt bort att vaka över sin mat
Och vips är Biggles där och äter snabbt upp det som finns
Quntuss har han lärt sig av..att han ALDRIG vaktar sin mat
Så nu har jag fått flytta upp den till en för Biggles ointaglig plats

Och så var det här med vädret:
Det har lagt sig liiite mer snö här.. över mark och väg


Härifrån skogen önskar vi er alla en lugn och smakrik Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar