torsdag 5 november 2015

SKÄGGIGA TRÄD och en HELGÖNSKAN


Igår när vi tog skogsturen gick vi förbi ån..
den som snirklar sig runt och lite längre bort och in i skogen
För att kolla om vi såg några färska spår
Det gjorde vi..rådjuret hade gått förbi
Och så tyckte jag mig skönja en rörelse i vattnet
så och hundarna
Kanske uttern var på ett återbesök
Åtminstone hade något djur troligast gått ner där för att släcka sin törst

De skäggiga träden ..som finns lite här och var här i skogen
drar alltid till sig min uppmärksamhet ..jag gillar dom
-särskilt dom mer "gamla" lite väderbitna och slitna
dom som hängt med i några år
Tänker när jag går omkring i skogen och ser dom
Att jag gillar ju att lyssna på "äldre" människor ..äldre än mig
-som har levt under en tid då jag ännu inte fanns
Än finns det några kvar ..fast jag snart är ikapp dom

Tänk att få del av deras spännande livsberättelser
Det finns mycket ett träd kan visa mig på och påminna mig om

Kl 7 var det 5 minus här..vinterkänningar alltså

Och så vill jag redan nu
önska er alla en stärkande och fridfull helg med ett och annat glädjeinslag
och mycket kärlek
Har lite att pyssla med ..då yngsta dottern och hennes sambo
kommer hit i helgen
Och har man gott om djur..så har dammsugaren det den gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar