tisdag 7 mars 2017

BEFRIANDE



Att HYRA ett hus..som jag gör ..har många fördelar
Det blir som mindre att bekymra sig över
Då man har någon att lägga över ansvaret på
Som när det uppstår olika problem
OM och när något inte funkar som det skall

som snön..när den lägger sig över uppfarten
får man den bort-plogad.. och så vidare och med mera


Och som igår ..När vedhögen närmar sig slutet
och det bara är dom grövre klabbarna som är kvar
dom som måste klyvas för att ta sig in i vedspisen..
så det hade jag påbörjat

MEN igår kom min hyresvärd Jan förbi
som med skicklighetens snabba händer klöv det som var kvar
då jag talat om att veden börjat sina
Det är befriande för tankar ,kropp och känslor
Att inte måst ha/ta en massa ansvar
för det har jag hyresvärdarna till

Som är både vänskapliga och tillgängliga när jag behöver dom

Härifrån skogen önskar jag er alla DENNA Tisdag många nya och spännande framsteg

Och här är det åter en morgon med 24 minusgrader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar