fredag 24 mars 2017

NY-FÖRLOSSNING


Den första flugan har synts till
OM än något ostadig på benen


Det börjar bli livat här i Grannässkogen
Med snacksaliga korpar som utför sina "kärleksdanser"

Småfåglarna som sjunger med förväntans framlockade vårtoner

Och jag kollar ivrigt efter spår..
så därför håller jag vaksamhetens ögon och öron vidöppna
åt alla håll och kanter
För jag vill inte missa vare sig de högflygande
eller någon nyvaken "sjusovare"
då man aldrig vet..när eller om dom vaknat upp ur sin vinterslummer

2016 0426 fick jag se björnens spår alldeles vid hästhagen
Då jag gick för att kolla.. eftersom skvallerbyttan Biggles
hade talat om för mig att den var här
Men då hade den säkert varit vaken en tid



Sen är ju de skogsboende mer synliga "nu
Då älgarna äter utkasten från buskar/sly efter skogs och vägkanter
jag ser deras kraftfulla spår här och var där jag går

Nu börjar en ny tid..nytt liv som börjar spira
Jag bara älskar denna årstid
Alla årstider har ju sitt att bjuda på som jag gillar
Men det är ändå något alldeles speciellt med vårens ankomst
För nu börjar dom åxå snart komma
Sommargästerna som flugit långt från fjärran länder

Det skall bli så spännande att få träffa dom igen
Det känns som en ära varje gång dom landar här
Som svalorna som bygger sina bon här i ladugårdsporten
Tranorna,svanarna

sädesärlorna,göken och många ,många fler
Det känns så bra i kroppen när jag tänker på ALLT som är på G nu i naturen
ALL färgrikedom ALL ny-förlossning
ALLT det som får livsandarna att börja dansa av glädje

Som denna kraftgivande låt som följt mig sen min sjukskrivningstid
Och som jag spelat på hög volym NÄR jag behövde peppa mig

Härifrån skogen önskar jag er alla en helg med livgivande kraftladdningar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar