måndag 27 mars 2017

MÅL

IGÅR..Söndag var jag i Nordmaling ..närmare bestämt i Norrskenshallen
Där
mitt äldsta barnbarn skulle spela handboll
3 matcher spelade dom ..och hon fick göra mål
Vilket hon var väldigt stolt över
Liksom åxå jag..

att få vara tillsammans med dotter och barnbarn i några timmar

Ute blåste det rejält ,så nu går det undan med snötiningen
Även om vägen TILL Nordmaling fläckvis och bitvis var spårig,isig,snöblaskig
Men när jag åkte hem några timmar senare
så hade blåsten och solen gjort ett gediget arbete
för då var det mesta av snö och is borta efter vägen
Skönt att kunna gasa på lite.
En härlig Söndag med andra ord

Och skvallerbyttan är igång med att tala om för mig
Att nu stryker dom omkring... skogsvandrarna
Men än är/var det mörkt när jag klev ut till morgonen
Så jag kunde inte se..vem vilka det var

MEN undringarna kutade runt i huvudet.. NÄR Jupiter INTE ville gå ut
Det har aldrig hänt
då det är något som han väntat på och är ivrig att få göra
Då maten hägrar därute
Nu är ju hagen inte särskilt vänlig..då isen gör den otrygg att gå i
Så han kan ju tycka det är skönt att slippa gå där
Har lagt ut min specialmatta..där maten är placerad
Så han kan känna sig säker
Sen skall han få gå över till stora hagen,när ljuset kommer med dagen
För i storhagen och runt omkring den .. vandrar de skogsboende
Så därför flyttar jag åxå honom därifrån ..innan mörkret tar vid


Härifrån skogen önskar jag er alla en mjukstart på den nya veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar