måndag 20 mars 2017

Måndag med Söndag i tankarna

Det blev som ALLTID
En härlig dag.. med härliga människor.. goda semlor
att ätas i en härlig natur
uppe vid Malbergstuga
där vi samlades igår.. ca 41 människor
För att äta hembakade semlor och samtala med varandra med trevnadens tonlägen

SOLEN gav åxå sitt generösa bidrag till trevnaden
så och framkomligheten till Malbergsstugan
tack vare "mannen" från Bredträsk" då skogsvägen hade blivit upplogad
då det är avverkning på gång i skogen
Något som vi alla tyckte var toppen
Då alla kunde ta sig fram på bästa sätt som passade var och en
Antingen med spark,promenerandes,bil eller skoter
Så ingen behövde stanna hemma för att framkomligheten saknades


Inga bilder har jag lyckats få fram
så dom blir senarelagda..hav tålamod

När jag sen vid FEMTIDEN tog skogsturen med hundarna

Vilka träffade vi på OM inte TRE älgar
Borta vid nedre hagen mot skogskanten..där dök dom upp
ca 25-30 meter ifrån oss
Innan dom och hundarna.. som hade uppkik på annat fick syn på varandra
Två av dom snodde om.. tillbaka in i skogen
medans den tredje fortsatte över på andra sidan
WOW
Men kameran ..den hade jag plockat av mig vid klädbytet
Så det blev inga bilder
Men upplevelsen den är nu lagrad uppe i minnesarkivet

Minns dom första åren här när jag satt på brotrappan i tidig morgontimma
Då kunde jag höra deras knastrande kliv på skaren..då dom var i annalkande
för att sen få se dom
Inte särskilt rädda var dom heller då
Dom hade OFTA vägarna förbi förr ..men sen blev jag utan dom i några år
Så glad blev jag att dom FÖRHOPPNINGSVIS är tillbaka
på samma vandringsrutt

2015
Då var vägen inte plogad..men skaren som blivit tillplattad av skoteråkarna
bar sparkarna och människorna
som var på väg till och från Malbergsstugan

Härifrån skogen önskar jag er alla en BRA start på den nya veckan


2 kommentarer:

  1. Aha, det förklarar varför hästarna blev så pigga!
    /Christina

    SvaraRadera
  2. Tänkte på er..när jag såg häst och älgspår och vilken färdriktning älgarna tog..tre av skogens stora giganter nästan mitt framför näsan på oss..häftigt SÅ är det att bo i Grannäs ,man vet aldrig vem man kommer att stöta på

    SvaraRadera