söndag 12 mars 2017

Det ÄR stoort


De här orden kom över mig..JUST NU..när jag tänkte på LIVET

och ALLT som händer i det... här och nu

Ett av LIVETS mest underbara livsverk och mirakel
Är när ett barn föds

Det är så många känslor som tar tag i mig nu
Och så många minnen som dyker upp
Från tiden då jag själv VÄNTADE och FÖDDE mina barn

och då min dotter väntade och födde sina
Dels då jag själv är tvilling..
och då min systerdotter nyss fött tvillingpojkar
Så nu har min syster och svåger blivit mormor och morfar
Det är som en andäktig ..stor och ödmjuk högtidlig lyckokänsla

Då man fått följa hennes/deras graviditetsresa..före och i 9 månader
Tills nu.. när dom lämnat livmoderns trygga "grotta"

Så Välkomna ut till LIVET "killar"
Och Grattis till era föräldrar
som får äran att följa med er.. på er vandring i livet
Er mormor,morfar,morbror,farmor,farfar,farbror och faster, och så vi alla andra..släkt och vänner
Som förväntansfulla och ivriga ser fram emot ert besök i sommar


Kunde inte bestämma mig för EN av dom så jag tog med båda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar