lördag 18 mars 2017

MORGONPRAT



Morgonen är nu här med ljuset,solen och 3 minusgrader
fåglarnas kvittrande, skatornas och kråkornas kivande skrik och skränande
Som ändå låter vackert.. på nåt vis
Då dom som hör till morgonens välkomnande uppvakningsljud

Och Biggles HAN har hållit Jupiter sällskap och koll på de vilda
En uppgift har tar på största allvar
Inte förrän ljuset gör entré..kan han tänka sig att gå in
och lämna sin vaktpost

Jupiter tycker det är mysigt med hans sällskap och övervakning
Det är då vad han utstrålar
och vad jag tror av och om det jag ser

Quvintuss vill nu bli utsläppt allt tidigare
sen ljuset och värmen har inställt sig
Tidigare SOV han lääänge och var föga sugen på att gå ut
när kylan var här
Och själv skall jag dra dammsugaren efter mig
Innan jag drar igång med baket av semmelkladdkakan
Som jag skall ta med mig till Malbergsstugan på Söndag
För då är det byns årliga inbjudan


Till en träff för att njuta av hembakade semlor och samtal
i den mysiga stugan i skogen

Jag bor i världens BÄSTA by.. där både två som fyrfotingar trivs
En by som i samverkan månar om sina innevånare

Härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk och härlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar