tisdag 25 juli 2017

VÄNTAR...INVÄNTAR

ÅTER IGEN sågs den lysa på väderkartan
SOLEN..Varför jag så ivrigt spejar efter solen
och vill tro på vad väderkartan visade mig på

Beror på ...att jag vill TVÄTTA och HÄNGA UT de nytvättade kläderna på tork
För vad luktar ljuvligare än kläder som fått hänga ute
Och känslan sen..att få krypa ner mellan de nytvättade och utehängda lakanen
Det är DÄRFÖR som jag hållit koll på väderkartan..

Men NU hängde jag ut kläderna ÄNDÅ..
för jag kan INTE vänta längre på solen
Det tar ju bara lite längre tid..i den solfattiga,småfuktiga och vindstilla dagen.. att torka




Och så kom Quvintuss hem efter sin jaktrunda... för en magutfyllnad och lite närkontakt
för han är en väldigt social och pratsam liten herre
UTOM när han skall sova DÅ vill han vara ifred och blir sur om någon stör honom då

Härifrån skogen önskar jag er alla en skön,vänlig och somrig Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar