torsdag 13 juli 2017

VINDEN I HÅRET och GÅTT BESÖK

Kl 11 hade jag och Siv bestämt oss för att följas till Göta

För att hälsa på

Siv tog sin nya fyrhjulsdrivna och röda Metallica Rolls Roys
som hon styrde med full fart efter vägen och dit Göta bor
Själv hade jag svårt för att hänga med
och ångrade starkt att jag lämnade kvar cykeln vid Sivs infart

Göta som är byns äldsta innevånare..men av åldern märks inte mycket
Hon är rolig och full med berättelser från sin rika liv
som hon delar/delade med sig av till oss

Och i rabatten vid huset växte präktiga och vackra Pioner
Och så bjöd Göta oss på Pepparkakor med apelsinsmak från Nyåkers pepparkaksfabrik
JÄTTEGODA
Uppiggad efter besöket hemma hos Göta
fick även jag fart på min tvåhjuling ...på sista sträckan hem
Med vinden i håret ni vet :)

Härifrån skogen önskar jag er alla många uppiggande och stärkande möten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar